علی فطرت
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی مؤلفههای ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان دانشگاه کابل و به روش تحقیق کیفی با رویکرد تحلیل مضمون و با استفاده از منابع و بانکهای اطلاعاتی معتبر علمی بهمنظور ارتقای کیفیت کاری کارکنان در سازمان، انجام شده است. ضمن بررسی دیدگاه و نظریات معتبر در موردبررسی مؤلفههای ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی مؤلفههای ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان دانشگاه کابل و به روش تحقیق کیفی با رویکرد تحلیل مضمون و با استفاده از منابع و بانکهای اطلاعاتی معتبر علمی بهمنظور ارتقای کیفیت کاری کارکنان در سازمان، انجام شده است. ضمن بررسی دیدگاه و نظریات معتبر در موردبررسی مؤلفههای ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان دانشگاه کابل بهطورکلی، در گام دوم ضمن جمعآوری دادهها با ابزار روش مصاحبه و با شناسایی و دستهبندی مقولهها و مضامین، از دل اطلاعات جمعآوریشده که شامل مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی ازجمله: 1- عوامل فردی: قابلیتها و مهارتهای اداری و روابط کاری (برنامههای آموزشی بر ایجاد مهارتها و قابلیتها روابط کاری مدیران و کارکنان) 2- عوامل اداری: بررسی روشهای مشخص بر ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان (ارتقای کیفیت کاری و فرهنگ همکاری، روشهای تشویق مالی- معنوی، مشارکت مدیران و کارکنان در تصمیم گیری اداره) 3- شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردها و بهبود کارکردهای مدیران و کارکنان (نقاط قوت اداره، نقاط ضعف اداره، بهبود عملکرد کاری مدیران و کارکنان) 4- ایجاد انگیزه کاری میان مدیران و کارکنان از طرف رهبری دانشگاه (انگیزه کاری و تشویق مسئولین، روشهای ایجاد انگیزه، ارتباط انگیزه با عملکرد) چگونگی و فرایند جامع مدیریت منابع انسانی در راستای ارتقای کیفیت کاری مدیران و کارکنان و روابط میان ابعاد و مؤلفههای مختلف آن را منعکس مینمایند.